Business Coaching
Zichtbaar met Zelfvertrouwen
Voor coaches, teachers en healers die
klanten willen aantrekken
met zelfvertrouwen en plezier

Herken je je hier in?
- Je bent ondernemer en je hebt passie voor wat je doet. Je weet dat je met jouw product of dienst het verschil kan maken in het leven van mensen.
- Je wilt groeien met je bedrijf en impact maken. Je doet van alles om dat te bereiken. Daardoor raak je soms overweldigd door wat je allemaal zou kunnen of zou moeten doen.
- Je vindt het lastig om de juiste focus te vinden en te behouden. Je probeert van alles, maar het voelt soms alsof je met losse flodders aan het schieten bent. Je mist een duidelijke richting en strategie.
- Je hebt het gevoel dat er nog meer uit je marketing te halen is. Je vraagt je soms af of je wel de juiste dingen doet en of je het wel goed doet. Je mist soms een sparringpartner om even dingen mee te overleggen.
- Je weet dat marketing belangrijk is om je bedrijf te laten groeien, maar je voelt weerstand bij de marketingtrucjes die je soms bij anderen ziet. Je wilt het graag op jóuw manier doen.
Hoe zou het zijn als…
✔ Je rust en focus in je bedrijf te hebt?
✔ Je precies weet wat de volgende stap moet zijn om klanten te werven?
✔ Je het niet allemaal alleen hoeft uit te zoeken?
✔ Je helemaal jezelf bent in je marketing?
✔ Je marketing als vanzelf gaat?
Hiermee kan business coaching jou helpen
Creëer een bedrijf waar je een volle JA bij voelt
Je bent je bedrijf gestart vanuit een passie. Je wilt graag iets bijdragen aan de wereld, een positieve verandering teweeg brengen. En daarbij ben jij zelf natuurlijk belangrijk in je bedrijf. Ondernemer zijn vraagt motivatie die vanuit jezelf komt. Daarom is het belangrijk dat wat jij doet, ook in lijn is met wie jij bent, en wat jij belangrijk vindt. Gaandeweg kun je hier het contact mee verliezen, en overgaan in het afwerken van lijstjes, en of je verliezen in ‘zou moeten’.
Als business coach zie ik het als mijn belangrijkste rol om je te helpen in contact te blijven met wat jij het allerliefste wil. Dit kan zijn door je te helpen herinneren aan de reden waarom jij ooit gestart bent met jouw bedrijf, of juist door tussentijds te evalueren of wat jij doet nog steeds kloppend is bij wie je bent.
Daarnaast help ik je om keuzes te maken in wat jij dagelijks doet in je bedrijf, zodat dit ook past binnen hoe jij je leven het liefst inricht.
Hou focus op je doelen
Het belangrijkste wat een business coach doet is jou helpen met bepalen waar je naartoe wilt met je bedrijf, en ervoor zorgen dat je de juiste focus houdt om daar ook te komen.
Er is zoveel dat je kunt doen om klanten te werven, dat het begrijpelijk is als je op een gegeven moment niet meer weet wat de volgende stap moet zijn. Met als gevolg dat je misschien wel te veel of juist te weinig doet, of de verkeerde dingen.
Ik help je met het bepalen van welke doelen voor jou het belangrijkst zijn, en bij het vaststellen van welke stappen er nodig zijn om deze doelen te behalen.
Ondersteuning bij je marketing strategie
Alle marketingkennis is intussen te Googelen. Maar hoe weet je nou wat er past bij jouw specifieke situatie? Doe je wel de juiste dingen? En doe je het wel goed?
Samen kijken we naar welke marketingstrategie het beste bij jou, je klant en je doelen past. Je kunt sparren over welke richting je op wilt met je bedrijf, en ik kijk met je mee met de implementatie van je marketing en geef je feedback en tips.
Krijg helderheid over je blinde vlekken en waar je nog kunt verbeteren
Als ondernemer heb je al snel een blinde vlek op wat je doet. Een business coach helpt je om deze naar boven te halen. Deze blinde vlek kan zitten op je communicatie; je website, teksten of social media kunnen bijvoorbeeld verbeterd worden. De blinde vlek kan zitten op wat je doet; wat jij doet is nu niet hetgeen wat er in deze fase van jouw bedrijf het belangrijkst is.
De blinde vlek kan ook zitten op waar je jezelf aan het saboteren bent binnen je bedrijf. Welke excuses verzin jij om nog niet die stappen te zetten die nodig zijn? En hoe kom je hier overheen?
Zet daadwerkelijk de stappen die nodig zijn om je doelen te bereiken
Vaak weet je best wel wat je moet doen, maar kan het lastig zijn om ook daadwerkelijk de stappen te zetten. Wie heeft er geen last van uitstelgedrag. Als je dat wil, dan maken we heldere afspraken over welke acties jij gaat ondernemen.
Maar nog belangrijker. We nemen ook de ruimte om te kijken waarom je de stappen nog niet hebt gezet, en wat er voor jou nodig is om die stappen wel te zetten. Soms kan het nodig zijn om juist een kleinere stap te zetten, omdat je je doelen onhaalbaar hebt gemaakt. En soms heb je een liefdevolle schop onder je kont nodig om het wel te gaan doen.
Maar vergeet niet. Je moet het wel zelf doen. Ik kan je helpen met de stappen bepalen en je barrières helder te krijgen, maar ik kan het niet voor je overnemen. Jouw bedrijf is jouw verantwoordelijkheid.
Hoe ziet een business coaching traject er uit?
1
Versterk je fundament zodat je bedrijf staat als een huis
Bij elk traject starten we met de basis van jouw bedrijf. Als je de basis goed in kaart hebt, wordt elke stap daarna makkelijker. Het geeft je bedrijf een duidelijke richting waar je naartoe kunt sturen, en het helpt je om keuzes te maken. En het belangrijkste, als jij precies weet waar je voor staat, wordt het ook voor je klant makkelijker om voor jou te kiezen.
Jij & Je Merk:
Waar sta jij voor?
We starten met jou en je merk. Wie jij bent, en waar je als bedrijf voor staat zijn als kleine ondernemer vaak nauw met elkaar verbonden. We beginnen daarom met het in kaart brengen van jouw sterke punten en wat jij belangrijk vindt en vertalen dat door naar jouw bedrijfswaarden, propositie, en merk.
Je Klant:
Wat wil jouw klant het allerliefst?
We brengen je klant uitgebreid in kaart. We kijken met wie jij het liefste samenwerkt, wie jij het best kan helpen en wat jouw ideale klant het liefste wil. Hieruit volgt een klantprofiel wat we als basis nemen voor je aanbod en je marketing die we daarna ontwikkelen.
Je Doelen & Je Aanbod:
Hoe kun jij je klant het beste helpen?
Hoe duidelijker jouw aanbod en hoe helderder je doelen, des te meer focus we kunnen we houden in het coachingstraject. We bepalen wat je precies wilt bereiken en we evalueren je productaanbod en scherpen dit aan, zodat je een stevige basis hebt van waaruit je jouw bedrijf zichtbaar kunt maken.
2
Authentieke Marketing Strategie
De strategie die we toepassen om jouw doelen te behalen is maatwerk. Elk doel vereist namelijk een andere strategie. Ook kijken we naar welke strategie het best bij jou past, en wat voor jou haalbaar is om uit te voeren, zodat het voor jou zo makkelijk en leuk mogelijk wordt.
Onderstaande onderdelen zijn een indicatie van wat er mogelijk is. Wat voor jou de meest logische volgende stap is bepalen we altijd in overleg. Vaak is dit een combinatie van onderstaande opties.
Een website die voor jou spreekt
Een goede website vertelt je klanten wie je bent, en hoe je hen kunt helpen. Het doet daarmee al een groot deel van het overtuigen van jouw klanten en nodigt hen uit om de volgende stap te zetten.
Samen kijken we hoe we jouw website kunnen verbeteren zodat jouw aanbod helder is en je klanten zich aangesproken voelen.
We kijken naar teksten, opbouw en de gebruikerservaring op je website zodat het aankoopproces voor je klant soepel verloopt en je geen klanten kwijtraakt. Ook vindbaarheid in Google kan hier een onderdeel van zijn.
Heb je nog geen website? Dan bepalen we de stappen die nodig zijn om zelf een website te bouwen, of dit uit te besteden.
Laat jezelf zien op social media
Zichtbaar zijn op social media kan soms best een drempel zijn. Je laat een stukje van jezelf zien, en dat kan kwetsbaar zijn. En soms is het ook gewoon de vraag; wat ga je eigenlijk plaatsen en hoe krijg je klanten uit social media?
We gaan op zoek naar hoe jij zichtbaar kan zijn op social media op een manier die past bij wie jij bent en waar jij voor staat. Er is daarbij ook ruimte voor wat jou nu nog tegenhoudt om jezelf te laten zien.
Ik help je op weg met een contentstrategie en copywriting zodat je de klanten aantrekt waarmee jij het liefst samenwerkt.
Als adverteren een logisch onderdeel is van jouw strategie, dan bepalen we een strategie die we of samen uitvoeren zodat je dit later ook zelf kunt.
Een succesvolle lancering van jouw aanbod
Elke klant loopt een aantal stappen door voordat hij met jou gaat samenwerken, dit wordt ook wel de klantreis genoemd. Tijdens deze klantreis leert je klant jou en je aanbod kennen.
Elke stap in deze klantreis vraagt een andere boodschap. Samen kijken we welke stappen jou klant zet, en hoe jij je klanten bij elke stap het beste kunt informeren en inspireren om hen enthousiast te maken voor jouw aanbod.
Een weggever of marketingfunnel kan hier een onderdeel van zijn.
In dat geval bepalen we wat voor jou een goede weggever is, maken we een landingspagina, en schrijven we een e-mail serie.
Wat anderen over mij zeggen
“Ben jij iemand die niet anders kan dan integer in de wereld staan? En zoek je support bij jezelf verder in de wereld zetten? Michelle gaat je precies daarbij helpen.
Michelle is een fantastische marketing coach, vooral als je jezelf authentiek en oprecht wilt neerzetten naar je klanten toe.
Ze heeft me geleerd hoe ik in mijn eigen woorden en op mijn eigen manier, mijn klanten veel beter kan bereiken. Dat doet ze zowel door echt te kijken naar wie je klanten zijn, waar ze mee worstelen en wat ze nodig hebben.
Ik heb onwijs genoten van samenwerken met haar: ze is oprecht, direct en zal je eerlijk vertellen wanneer iets beter kan. En dat wil ik in een marketing coach!“
“Ik heb contact met Michelle opgenomen om samen te kijken naar de strategie van mijn website. Direct had ik door dat Michelle hier verstand van heeft.
Haar werkwijze kenmerkt zich door scherpe vragen. Ook heeft ze een heldere visie, die mij geholpen heeft logica aan te brengen in de opbouw van mijn site, iets wat me zonder haar moeilijk was gelukt.”
“Ik heb de samenwerking met Michelle als prettig ervaren. Het hielp voor mij heel erg dat Michelle ook binding had met wat ik doe in mijn praktijk.
Het was voor mij een stok achter de deur dat ik aan de slag ging met mezelf meer te laten zien. Dat is voor mij als professional maar ook voor mij als mens een waardevolle stap geweest. Daarnaast heb ik tools gekregen die mij hierbij helpen.“
Wat zit er in een business coaching traject?
Business Coaching
-3 UUR COACHING-
Wat krijg je?
✔ Uitgebreide vragenlijst vooraf zodat we de sessies efficient kunnen besteden.
✔ 3 uur business coaching online of in Zaandam naar eigen inzicht te verdelen over sessies.
(minimaal 30 minuten, maximaal 2 uur per keer)
Voor wie?
Je heb geen behoefte aan een heel traject, bijvoorbeeld omdat je al eens een traject hebt gedaan. Je wilt wel een aantal keer sparren over een specifiek onderdeel van je marketing. De uren kun je naar eigen inzicht indelen en zijn een jaar geldig vanaf aankoop.
€ 495,-
exclusief BTW
Business Coaching
-4 MAANDEN TRAJECT-
Wat krijg je?
✔ Gratis telefonische intake van 1 uur.
✔ 2 uur durende live kick-off sessie in Zaandam.
✔ 7 strategiesessies van een uur in Zaandam of online.
✔ e-mail support voor vragen tussendoor
Voor wie?
Je wilt echt aan de slag met een marketingplan voor je bedrijf en een strategie bedenken en uitvoeren om duurzaam klanten aan te trekken.
€ 1449,-
betaling vooraf, exclusief BTW
of
€ 375,- per maand
betaling in 4 maanden, exclusief BTW
Jouw Bedrijf, Jouw Regels:
Tijd voor échte, authentieke marketing
Hallo, bewuste ondernemer! Als iemand met een strategische blik, een scherpe intuïtie en een hart voor authenticiteit, begeleid ik je op je ondernemersreis.
Met een decennium aan ervaring bij grote merken als Etos, Praxis en Dettol en nog eens vijf jaar samenwerken met bewuste ondernemers zoals coaches, therapeuten en yogascholen, heb ik een schat aan kennis en inzicht om te delen.
Ja, ik ken alle marketingtrucs, maar ik geloof dat niet alles bij iedereen past. Mijn aanpak? Authentieke marketing, waar kennis en intuïtie hand in hand gaan. Kennis biedt mogelijkheden en strategieën, maar het is je intuïtie die je helpt de juiste keuze te maken.
In deze reis gaat het om jou. Niet wat de massa doet, niet wat ‘hoort’, maar wat jouw unieke pad is. Mijn rol? Ik ben er om je aan te moedigen, je te ondersteunen en je te helpen jouw unieke weg te vinden en te volgen.
Mijn superkrachten? Ik help om je focus te houden, helderheid te scheppen in je communicatie en een authentieke marketingstrategie te ontwikkelen die echt bij jou past. Samen zetten we de stappen, maar jij bent degene die loopt.

Ben jij er klaar voor
om de volgende stap te zetten in jouw bedrijf?
Boek een gratis introductiesessie
Boek een gratis kennnismakingsgesprek van een uur via Google Meet (online). Hierin bespreken we jouw doelen en waar je tegen aan loopt in je marketing.
Bij een wederzijdse klik zal ik je meer vertellen over hoe ik je verder kan helpen met business coaching. Is er geen klik, geen probleem.